נומרולוגיה קבלית

תחום הנומרולוגיה ביהדות הינו עתיק יומין וכבר בדורות קדומים השתמשו בידע של מספרים וגימטרייה לקבלת מידע בנושאים שונים. 

בתורת הקבלה קיימים עשרות דוגמאות למשמעותם של המספרים ביהדות במיוחד בהקשר של החגים שנקראים מועדים. לדוגמא: ברית מילה חייבת להיות ביום השמיני, ספירת העומר שבע שבתות תמימות ועוד.. התורה לא מציינת סתם את המספרים האלה יש להם משמעות והם עשויים לשנות גורלות.

התורה נותנת דוגמאות עם רמזים עבים כיצד ניתן לשנות את הגורל או התסריט שלנו בחיים ע״י שינוי שם פרטי או שינוי שם משפחה בנוסף לכלים כמו תפילה, הודיה לבורא עולם  ועוד.

הדוגמא הקדומה ביותר של נומרולוגיה לפי שם או נומרולוגיה לפי תאריך לידה קיימת בספר בראשית. הכתוב מציין שלאברהם ולשרה לא היו ילדים מכיוון ששרה אימנו הייתה עקרה ובדרך הטבע לא יתכן שיהיו לה ילדים.

אברהם שהיה מומחה לאסטרולוגיה ואף כתב את ספר היצירה רואה שלפי המזל שלו כנראה שלא יהיו לו ילדים אבל כאשר הוא מגיע לגיל 99 ושרה לגיל 90 מתרחש מפנה דרמטי אך לפני כן הבורא מודיע לאברהם שהוא משנה לו את השם שהיה אברם לאברהם ולשרה הוא משנה את השם מ שרי לשרה.

וְלֹא יִקָּרֵא עוֹד אֶת שִׁמְךָ אַבְרָם וְהָיָה שִׁמְךָ אַבְרָהָם כִּי אַב הֲמוֹן גּוֹיִם נְתַתִּיךָ.

וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים אֶל אַבְרָהָם שָׂרַי אִשְׁתְּךָ לֹא תִקְרָא אֶת שְׁמָהּ שָׂרָי כִּי שָׂרָה שְׁמָהּ

למה הבורא משנה להם את השם הפרטי? הרי הוא יכול לעשות להם נס ובקלות יהיה להם בן גם בלי לשנות להם את השמות. הסיבה היא שהקדוש ברוך הוא ברא את העולם לפי חוקיות מסוימת בה גורלו ותסריט חיי האדם קשור קשר הדוק לשם שלו ולתאריך הלידה שלו. מכיוון שאת תאריך הלידה לא ניתן לשנות כי זה שייך לעבר הרי את השם הפרטי או את שם המשפחה ניתן בהחלט לשנות, ובכך לגרום לשנוי  בתסריט כמו של אברהם ושרה ,ולגרום לכך  שיהיו להם ילדים. 

למעשה הבורא השתמש בתורת הנומרולוגיה לפי שם או אם תרצו לקרוא לכך בשם נומרולוגיה קבלית ובכך לאלץ כביכול את הגורל להשתנות. 

לאחר שינוי שמם של אברהם ושרה המלאך מודיע להם שבעוד שנה ייוולד להם בן וכך אכן היה. בהמשך  ניראה שגם ליעקב אבינו הבורא מוסיף את השם ישראל  ומברך אותו 

מכאן ניתן להבין 

א. הנומרולוגיה לפי שם קיימת ביהדות אלפי שנים

ב. לא כל סודות הנומרולוגיה נחשפו בכתובים. חלקם עבר בע״פ ע״י חכמים ומקובלים.

ג. אומות העולם ידעו חלק מסודות הנומרולוגיה בעיקר בהודו ומדינות המזרח ומשתמשים בה עד היום בעיקר בנומרולוגיה לפי שנה אישית.

ד. התסריט, הגורל, ומזלו של האדם קשור בקשר הדוק לשם ולתאריך הלידה ולמרות שהסריט באופן כללי נקבע מראש הרי שניתן לשנות אותו בתחומים מסוימים . 

לחלק מהאנשים הנומרולוגיה תגרום לשינויים קטנים ולחלקם לשינויים משמעותיים בחיים. 

גם חכמי התלמוד בתקופה מאוחרת יותר התייחסו לנומרולוגיה הקבלית

להלן ציטוט מהתלמוד: ואמר רבי יצחק ארבעה דברים מקרעין גזר דינו של אדם אלו הן: צדקה, צעקה, שינוי השם ושינוי מעשה. זהו מקור נוסף לכך ששינוי השם עשוי לחולל שינויים משמעותיים בתהליך חיי האדם. אבל ... וזה אבל גדול. מי שלא מתמחה לעומק בתחום ולא למד אותו על בוריו עשוי לעשות שגיאות ולשנות את השם לגורל גרוע יותר מהמצב הקיים וזו הסיבה שרבנים מזהירים מפני שינוי או הוספת שם ע״י כל אחד שמתיימר להבין בכך.

לייעוץ בנושא איזון שם ניתן לשלוח לי פניה בצור קשר